tiistai 18. kesäkuuta 2024

Osakeostoja

Sain viimein aikaiseksi ostaa osakkeita. Talokaupoista minulla jäi yli 2000 €, ja ostin sillä (ja tilille kertyneillä osingoilla) Keskoa. Kesäkuun palkassa oli mukana lomarahoja, ja ostin niiden avulla 2000 eurolla Nordeaa. Ja nämä eivät ole mitään suosituksia, vaan minun valintoja. Joku muu olisi voinut tehdä parempia valintoja, minä halusin näitä osakkeita.

Sijoitusvarallisuus (kesäkuu 2024):

Käteinen: 10000 €

Rahastot yhteensä: 14488 € (+206 €)

Osakkeet yhteensä: 6051 € (+4009 €)

Yhteensä: 30539 € (+4215€)

 

Jee, pääsin uudelle kymppiluvulle!

Minulla on käteistä juuri nyt enemmänkin, mutta se odottaa kesälomaa ja reissuja. Vuokrasimme taas oman kotimme vajaan viikon ajaksi, ja siitä tulleella rahalla voin kattaa kesälomakuluja. Niinpä pystyin sijoittamaan lomarahani.

Tämän kuun loppu menee muuttaessa. Kirppispöytä on taas varattuna, ja sieltä tulee myös vähän ylimääräisiä roposia tilille kuun vaihteessa. Pienempään kotiin muuttaessa joutuu tavaroita karsimaan aika paljon: osa myydään, osa lahjoitetaan ja osa kierrätetään jätteenä. Minimalisti minussa iloitsee tästä tavaramäärän vähenemisestä!

Heinäkuun postauksen kirjoitankin uudessa kodissa. Aurinkoista kesää!

2 kommenttia:

  1. Olen lukenut valtaosan teksteistäsi läpi ja pakko kommentoida että hienosti on sinun asiasi edistyneet! Itse olen vanhalla iällä (alle 50) päässyt säästämisen ja sijoittamisen maailmaan mukaan ja myös oman blogin avaaminen on osa tätä oppimisprosessia. Hyvää kesää :)

    VastaaPoista
  2. Hei Talousamatööri ja kiitos kommentista! Hienoa, että kirjoituksiani on luettu :) Luin myös sinun blogisi, siitä se lähtee! Iloitsen aina, kun joku löytää sijoittamisen pariin, oli sitten minkä ikäinen tahansa. Omien ajatusten kirjaaminen ylös sekä muiden blogien lukeminen on todellakin opettavaista ja inspiroivaa. Hyvää kesää sinnekin! :)

    VastaaPoista